Aby prowadzić biuro firmowe na wysokim poziomie, należy je zaopatrzyć w wysokogatunkowe materiały biurowe. Podstawą do podejmowania właściwych decyzji w zakresie zaopatrzenia w artykuły piśmiennicze jest uzyskanie przynajmniej podstawowej wiedzy na temat tego, jak i gdzie można je najkorzystniej kupić.
Pierwsze pytanie – hurtownia papiernicza czy sklep papierniczy?
Odpowiedź na to pytanie zależy od skali dokonywanych zakupów. Niewielka firma o charakterze produkcyjnym (np. przydomowy warsztat samochodowy), której potrzeby ograniczają się do zakupu kalendarza biurowego raz na rok, może ograniczyć się do zakupów w lokalnym sklepie papierniczym.
Natomiast firma duża, z rozbudowanym działem biurowym, lub firma niewielka, ale skoncentrowana na działalności intelektualnej lub kreatywnej (np. biuro tłumaczeń lub studio grafiki komputerowej) zdecydowanie powinna zaopatrywać się w hurtowni artykułów biurowych.
Pytanie drugie – kupować stacjonarnie czy przez Internet?
Większość dużych hurtowni papierniczych posiada obecnie własny sklep internetowy. Odpowiedź na to pytanie powinna więc brzmieć: należy kupować tam, gdzie w danym momencie są lepsze promocje.
Internetowa hurtownia artykułów biurowych Biurfan z reguły oferuje atrakcyjniejsze zniżki, niż jej stacjonarne odpowiedniki. Problemem mogą być jedynie koszty dowozu, które czasem czynią zakupy online nieopłacalnymi. Rozwiązaniem jest kumulacja zakupów, aby składać jak największe zamówienia. W takim wypadku z reguły sklep nagradza klienta darmową dostawą i jednocześnie pozwala mu skorzystać ze swoich atrakcyjnych obniżek!