Etykiety, zwane potocznie naklejkami produktowymi, są nieodzownym elementem opakowania produktu i często znacząco wpływają na ostateczną prezentację produktu. O atrakcyjności i estetyce etykiety decyduje nie tylko projekt, ale także proces drukowania. Cyfrowy druk etykiet zapewnia najwyższą jakość i nasycenie druku przy niskich kosztach jednostkowych etykiet, szczególnie w przypadku małych i średnich ilości lub np. w sytuacjach, gdy ilość jest duża, ale liczba różnych drukowanych motywów jest również znaczna.
Co sprawia, że produkcja naklejek jest opłacalna?
Przede wszystkim eliminacja dodatkowych kosztów związanych z uruchomieniem produkcji etykiet, czyli wytworzeniem płyt offsetowych lub polimerowych. Kolejnym czynnikiem jest cięcie laserowe, które umożliwia produkcję etykiet o dowolnym kształcie bez konieczności stosowania specjalnych wykrojników. Technologia ta zapewnia również wysoką jakość druku, a dzięki zastosowaniu atramentów barwnikowych UV zarówno papierowe wielokolorowe, jak i wielobarwne etykiety foliowe są błyszczące, a nadruk jest elastyczny (nie pęka) i trwały.
Drukarnia naklejek – jaki jest najlepszy materiał?
Etykiety samoprzylepne lub nieprzylepne (np. Metki do odzieży) są drukowane na różnych materiałach. Wszystko zależy od przeznaczenia etykiety oraz warunków jej przyszłego przechowywania i prezentacji. Najpopularniejszym i najtańszym materiałem jest papier, ale etykiety papierowe nie są odporne na wilgoć i najlepiej nadają się do ekspozycji w pomieszczeniach i na sucho.